Awarie w mieszkaniu?
Spokojnie, mamy to ogarnięte!

Zanim zgłosisz awarię, sprawdź, kto powinien się nią zająć. 
Niektóre rzeczy będziesz musiał ogarnąć sam, ale są też sprawy, 
które leżą po stronie właściciela lub administracji.

Zobacz, jak to wygląda:

Co leży po stronie Najemcy:
  • Regulacja zawiasów drzwi, okien oraz mebli.
  • Czyszczenie i odtykanie syfonów oraz odpływów.
  • Wymiana sylikonów (przy zlewach, prysznicu, wannie itp.).
  • Wszelkie awarie związane z zakamienieniem elementów 
(w tym wymiana zużytych części).
  • Naprawa oświetlenia, w tym wymiana żarówek oraz lamp LED.
  • Awarie sprzętu AGD spowodowane niewłaściwym użytkowaniem (pamiętaj dopytać czy dany sprzęt nie jest jeszcze na gwarancji).
  • Odgrzybianie łazienek i innych wilgotnych pomieszczeń, jeśli problem jest wynikiem niewłaściwej wentylacji.
  • Naprawa drobnych usterek i wymiana części eksploatacyjnych (np. filtry w odkurzaczach, uszczelki w pralkach).
  • Wymiana baterii w urządzeniach zasilanych bateryjnie (np. piloty, czujniki dymu).
  • Wymiana uszkodzonych gniazdek i włączników, jeśli nie wymaga to specjalistycznych. umiejętności.
  • Usunięcie skutków zalania (w tym wymiana/naprawa spuchniętych mebli, ścian, futryn, podłóg).
  • Dezynsekcja w przypadku pojawienia się insektów w mieszkaniu (chyba że problem jest w całym budynku – wtedy należy skontaktować się z administracją).
  • Odpowietrzanie grzejników.
  • Wszystkie inne naprawy nie wymagające specjalistycznej wiedzy i sprzętu.
Co leży po stronie Właściciela:
  • Naprawa instalacji elektrycznej (oprócz osprzętu).
  • Naprawa instalacji wodnej i grzewczej (w tym pieca gazowego, ale bez odpowietrzania grzejników).
  • Problemy z wentylacją, w tym awaria wentylacji mechanicznej.
  • Usunięcie skutków zalania dokonanego z innego mieszkania.
Co leży po stronie administracji:
  • Naprawy pionów wodno-kanalizacyjnych.
  • Wymiana wadliwych wodomierzy lub podzielników ciepła.
  • Naprawy w instalacjach centralnego ogrzewania.
  • Konserwacja i naprawa wind.
  • Naprawy na klatkach schodowych, w piwnicach, garażach.
  • Naprawa dachu i jego nieszczelności.
  • Konserwacja i wymiana oświetlenia w częściach wspólnych.
  • Naprawa domofonu.
Informacje o administracji budynku (wraz z numerami kontaktowymi) znajdziesz na tablicy ogłoszeń przy wejściu na klatkę schodową.

Jak zgłosić awarię?

Jeśli awaria jest po Twojej stronie, zajmij się nią samodzielnie. 
W razie wątpliwości, napisz do nas – polecimy Ci dobrego fachowca.

Masz wykupione Ubezpieczenie OC Najemcy? Super! Możesz skorzystać z opcji „Pomoc w Domu” i wezwać fachowca w ramach polisy. Numer polisy widoczny jest w Twoim Panelu Najemcy. Infolinia działa 24/7, więc dzwoń śmiało: 801-102-102.

W przypadku pilnej awarii, zadzwoń do nas bezpośrednio. Jeśli coś się dzieje z mediami, najpierw zakręć zawory lub wyłącz prąd. W sytuacjach zagrożenia życia, dzwoń na 112.

Zgłoszenie awarii przez Panel Najemcy

01

Zaloguj się na swój Panel Najemcy i wybierz zakładkę „Zgłoszenia”

02

Wpisz tytuł zgłoszenia

03

Opisz dokładnie, co się stało

gdzie jest awaria, kiedy wystąpiła, jakie kroki już podjąłeś. Jeśli problem 
dotyczy sprzętu, dodaj zdjęcia z nazwą firmy, numerem seryjnym
lub tabliczką znamionową.

04

Załącz zdjęcia pokazujące co się stało.

Problemy z płatnościami?

01

Brak płatności w terminie.

Pamiętaj, że czynsz płacisz do 5-tego dnia miesiąca (chyba że umowa mówi inaczej). W terminie dostajesz rabat w wysokości 50 zł, ale jeśli spóźnisz się z płatnością, system automatycznie naliczy pełną kwotę.

02

Dodatkowe naliczenia

Jeśli widzisz dodatkowe kwoty w kartotece, np. za naprawy, które były po Twojej stronie, to informacja 
o nich będzie właśnie tam. Ważne: wszelkie wpłaty są księgowane od najstarszych należności, więc jeśli nie opłacisz kosztu dodatkowego, najbliższy czynsz najmu pójdzie na jego poczet – a wtedy powstanie niedopłata 
w czynszu.

03

Problemy z regularną płatnością?

Jeśli z jakichś powodów spodziewasz się problemów 
z płatnością, daj nam znać. Unikanie kontaktu tylko pogorszy sprawę.

Rozwiązanie umowy najmu
– jak to wygląda?

Jeśli musisz wyprowadzić się wcześniej, masz dwie opcje:

Standardowe wypowiedzenie:
  • Okres wypowiedzenia wynosi 2 miesiące ze skutkiem na koniec miesiąca. Czyli, jeśli złożysz wypowiedzenie np. w lipcu, Twoja umowa zakończy się ostatniego dnia września.
  • Odbiór mieszkania odbywa się w dniu zakończenia okresu wypowiedzenia, wtedy oddajesz klucze, podpisujemy rozwiązanie umowy i protokół zdawczo-odbiorczy.
  • Musisz zapłacić za cały okres wypowiedzenia oraz karę umowną za zerwanie umowy w wysokości jednego czynszu z opłatami. Kaucja nie może zostać zaliczona na poczet kary.
  • Jeśli chcesz oddać mieszkanie wcześniej, możemy odebrać klucze, ale nie zwalnia Cię to z obowiązku opłacenia 2 miesięcy najmu oraz kary umownej.
  • Wypowiedzenie należy wysłać listem poleconym na adres naszej spółki: Brzeźna 3 lok 217, 90-303 Łódź lub dostarczyć osobiście.
Znalezienie osoby na swoje miejsce:
  • To rozwiązanie pozwala rozwiązać umowę bez okresu wypowiedzenia.
  • Musisz znaleźć osobę, która zajmie Twoje miejsce i podpisze nową umowę na takich samych warunkach jak Twoja.
  • Pamiętaj, że nowy najemca musi spełniać odpowiednie kryteria – my go zweryfikujemy i zaakceptujemy.
  • Koszt przepisania umowy na nowego najemcę wynosi 700 zł. Po podpisaniu nowej umowy Twoja umowa zostaje rozwiązana, bez konieczności płacenia za okres wypowiedzenia i kary za zerwanie umowy.
Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby połączyć obie opcje. Możesz złożyć wypowiedzenie i jednocześnie szukać nowego najemcy.
Jeśli uda Ci się znaleźć kogoś na swoje miejsce, okres wypowiedzenia może się skrócić, a Ty unikniesz kary.

Zacznij zarabiać z Golden Square

Dodaj swoją nieruchomość, a my zajmiemy się resztą!

Skontaktuj się z nami